one choice, one chance

Hej igen!
Jag vet inte riktigt hur det är med er alla, men när det gäller mig så påverkas jag väldigt lätt av musik. Lyssnar jag på en lungn låt med ganska sorglig och stadig text blir jag helt nere trots att jag gillar låten, lyssnar jag på en snabb låt med sommar sound då blir jag i stället hur glad som helst. Jag påverkas med andra ord väldigt lätt av musik, tyvärr så har jag typ bara lyssnat på lungna, sorgliga låtar i dag vilket har fått mig att fundera. Mest går det tankarna till skolan, nu när man går i 9:an är det meningen att man ska kännas sig stor och förståndig, men det gör tyvärr inte jag. Jag känner mig mer förvirrad och osäker, jag vill bara att skolan ska ta slut så man kan börja sitt liv. Det är nästa sjuk hur mycket jag längtar till at bara få slänga bort alla skolböcker och bara ta sig ut och leva! Just nu känner jag mig instängd i en burk, det var ett bra exempel! Jag tror att jag fått det här sammanbrottet också för att jag inte har något att se fram imot, inget, det ända jag ser framför mig är..skola..skola..plugget! Fyfan, varför ska allt gå så segt, hahah jag skriver redan såhär och jag har inte ens gått i skolan två veckor.Men jag tror aldrig att jag har haft det där tålamodet att bara låta tiden gå som den går, jag vill att saker och ting går fort! Men det lustiga är att om ungefär  tjugo år eller mer eller mindre kommer jag att tänka tillbaka på min skolgång och sakna den. Jag hoppas bara att jag väljer rätt i framtiden, nu måste jag börja motivera mig själv! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test