I'm sorry, I have nothing exciting to write about!

Precis, mitt liv är för tillfället ganska normalt och det händer inte så mycket. Tänkte då snacka lite musik i stället! Vad tycker ni om musik? Vad är en bra låt och en dålig? Texten eller melodin, vad tycker du är viktigast? Vi har diskuterat det i skolan i dag, Steffe, Calle, Ella, Jossan och jag kom fram till ganska bra och rimliga svar.
 För mig betyder musik jävligt mycket! Jag skulle inte klara en dag utan musik, musik får mig att orka skolan, hahah! Man hade haft ett för lungt liv om det inte fans musik!

Text eller melodi?

Visst är båda otroligt viktiga i låtar, men jag tycker ändå att melodin är viktigast. En text utan melodi skulle bara vara en text, texten skulle inte ha någon känsla. Det brukar oftas vara melodin man fastnar för även fast många tror att det är texten. Jag vet inte hur det är med er, men jag lyssnar på låtar som jag inte ens tänkt på hur texten går. Jag säger inte att texten inte är viktig, men jag brukar fastan för soundet.

Dåliga och bra låtar

Jag gillar inte låtar som inte har just "DET", låtar som artister bara har gjort snabbt för att få pengar, dem gör det utan kännsla och då försvinner kännslan från låten, inte sant? Är man artist eller ett band ska man verkligen brinna för det man gör. Inte älska att gå upp på scenen och se hur mycket fans som skriker efter en, eller helt enkelt gilla uppmärksamheten. Man ska älska att skapa musik!!! Det är det de handlar om, älska att spela/sjunga och framföra sin musik och text till andra. Då brinner man för det man gör!

Ett band som verkligen brinner för det dem gör är Paramore. Dem fick kämpa för att komma dit dom är nu, man kanske inte alltid hänger med i texten, men deras melodier är ju bara för bra! Dem kanske inte har så mycket fans som Beyonce eller Britney spears, men dom levererar alltid allt!

Paramore - Ignorance



Det var de jag hade att komma med i dag, egna åsikter tar jag imot!
Puss & Kram.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test