Min lörsdagskväll blev bara inte som jag planerat.

Hejsan bloggläsare!
Det är lördag..lördag..löredag..lördag. Planerna jag hade för kvällen var filmkväll med N,R och T. Men inte blev det så inte.

Tidigare i dag:
Vaknade klockan nio i dag, visste att i dag var det dags för ponnyridning igen. Vaknade med huvudvärk och av egna erfarenheter vet jag att om jag vaknar med huvudvärk så går den inte över på hela dagen, inte ens om jag tar huvudvärkstablett. Var seg på morgonen men när vi väl satt i bilen påväg till Hökåsen med hästarna kände jag mig genast bättre. Hökåsen marknaden är verkligen inte som andra marknader jag vart på med hästarna, här står verkligen barnen i långa köer för att få rida, vilket gjorde att jag, min syster och mamma inte vi stanna en sekund. Vi fick äta i omgångar när det väl blev lunch och min syster fick springa med vatten till mig och min mamma hela tiden. Men hästarna var så duktiga, Perla kände alltid på sig när det var en oerfaren-ryttare som satt på hennes rygg och tog då mycket lungare steg, Skekkja är van vid småbarn så hon gick lungt och fint. Ni skulle bara veta hur jobbiga en del av föräldrarna var, en mamma slutatde aldrig babbla, hon sa typ under hela ridturen "Åååååh, hör du älskling? Hör du hästen när den går, det låter Klick Klack Klick Klack. Det låter som om den går i klackskor eller hur? Jaaa, visst gör det!? Åååh, du är så söt, gulligull gulligull!" Fattar ni hur jobbigt det var?? Var det konstig att jag nästan sprang därifrån när klockan väl blev 3? Hahah, men jag fick massa beröm också. Många föräldrar sa att jag var så tålamodig? Och att det var så snällt att vi ville ställa upp med ponnyridning, barnen tyckte det var så kul! På vägen hem började huvudvärken igen.

Och så nu sitter jag här vid datorn, jag fick aldrig tag på nibban, Rob mådde dåligt så hon kunde i alla fall inte komma, och Tove tyckte att det var bättre att jag vilade mig. Jag mår illa, jag är överhettad samtidigt som jag fryser, mina ögon är röda och jag ser suddig. Jag får nog ta det lungt den här lördagskvällen, hoppas att ni har en bättre lördag.
Puss & Kram.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test